«Η γλωσσική εξέλιξη και οι διαταραχές του λόγου στην πρώιμη και στην παιδική ηλικία» 19 Οκτωβρίου 2014 HOTEL TITANIA

 photo1   photo2   photo3

 

photo4    photo5     photo6

 

photo7    photo8    photo9

 

photo10          brochure.1      brochure.2

 

Υπό πλήρους επιτυχίας στέφθηκε η Ημερίδα «Οι Διαταραχές του Λόγου στην πρώιμη και στην παιδική ηλικία», την οποία διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ειδικών Παιδαγωγών – Λογοθεραπευτών (Π.Ε.) στις 19.10.2014 στο Ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ» στην Αθήνα. Η προσέλευση των ακροατών άρχισε από πολύ νωρίς το πρωί και ο συνολικός αριθμός τους ξεπέρασε τα 400 άτομα! Προέρχονταν από τον ευρύτερο χώρο της Ειδικής Αγωγής (ήτοι Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικοί Παιδαγωγοί, Παιδοψυχολόγοι), της Παιδοψυχιατρικής, της Παιδιατρικής, της Νοσηλευτικής και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παρέστησαν και πολλοί φοιτητές Επαγγελμάτων Υγείας, καθώς και εκπρόσωποι Ασφαλιστικών Φορέων. Την Ημερίδα λάμπρυνε με άκρως ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές εισηγήσεις πλειάδα διακεκριμένων εντός και εκτός Ελλάδας Επιστημόνων. Ο κ. Δρ. Αλέξανδρος Αλεξάνδρου παρουσίασε και ανέπτυξε το θέμα της ομιλίας του με τίτλο «Η σημασία της Διήγησης για τη γνωστική και τη γλωσσική εξέλιξη του παιδιού». Στην αρχή έδωσε τον ορισμό του όρου «Διήγηση» και τον διαφοροποίησε από τα άλλα επικοινωνιακά μέσα εκφοράς Λόγου. Τόνισε πως η Διήγηση αποτελεί ένα πολύπλευρο επικοινωνιακό-πραγματολογικό σχήμα, ενώ έκανε αναφορά στις επιρροές και στα κίνητρα του οικογενειακού και (προ)σχολικού περιβάλλοντος του παιδιού ως προς αυτήν. Στη συνέχεια σχηματοποίησε τα τέσσερα (4) επίπεδα της Διήγησης, τα οποία σχετίζονται αφ’ ενός με τη δομή και το περιεχόμενό της και αφ’ ετέρου με την ηλικία του παιδιού. Κατόπιν ο κ. Αλεξάνδρου τοποθέτησε την εξέλιξη της διηγηματικής ικανότητας του παιδιού μέσα στο πλαίσιο της Γνωστικής και Εξελικτικής Ψυχολογίας. Στο τέλος της εισήγησής του ο κ. Αλεξάνδρου ανέλυσε τη βαρύτητα της Διήγησης για τη γενικότερη γλωσσική, μαθησιακή και κοινωνική πρόοδο του παιδιού παραπέμποντας ταυτόχρονα στην ανάγκη να ενταχθεί πληρέστερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο στην προσχολική αγωγή όσο και στις σχολικές βαθμίδες του Δημοτικού, το διδακτικό κεφάλαιο της προφορικής Διήγησης, συν τοις άλλοις και ως απαραίτητο προστάδιο της γραπτής Έκθεσης. Ύστερα από το πέρας της εισήγησης αυτής ακολούθησε ζωηρός διάλογος με το ακροατήριο, κατά τον οποίο ο   κ. Αλεξάνδρου είχε τη δυνατότητα να απαντήσει με σαφήνεια σε πολλά και σημαντικά ερωτήματα. Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές, στους εισηγητές και σε όλους τους παρευρισκομένους της Ημερίδας!