«Οι μαθησιακές δυσκολίες, η οικοδόμηση θετικών σχέσεων στο σχολείο και ο ψηφιακός φάκελος εργασιών ως μέσον παρακολούθησης και στήριξης της προόδου των μαθητών» Ηράκλειο Κρήτης, 30/3/2015

 photo   photo5

 

photo6   photo4

 

photo3

Επιμορφωτική Ημερίδα στο Ηράκλειο Κρήτης, στις 30.03.2015

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στις 30.03.2015 στο Ηράκλειο Κρήτης, στην αίθουσα «Ανδρόγεω» του Δημαρχείου, η Επιμορφωτική Ημερίδα της 4ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου, με τίτλο «Οι μαθησιακές δυσκολίες, η οικοδόμηση θετικών σχέσεων στο σχολείο και ο ψηφιακός φάκελος εργασιών ως μέσον παρακολούθησης και στήριξης της προόδου των μαθητών». Οι παρευρισκόμενοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ξεπέρασαν τους 150! Ο Δρ. Αλέξανδρος Αλεξάνδρου, Γλωσσοπαθολόγος-Λογοθεραπευτής, παρουσίασε την εισήγηση με θέμα «Οι Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες των παιδιών: αίτια και κλινική εικόνα.» Σε αυτήν παρετέθησαν οι βασικές έννοιες, το ευρύ φάσμα αιτιών, η επιδημιολογία και η κλινική εικόνα (συμπτωματολογία) των Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών, ενώ έγινε σαφής διαχωρισμός από τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, όπως: Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσαριθμησία, κλπ. Επίσης, αναφέρθηκαν βασικοί τρόποι αντιμετώπισης τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε Κέντρα Ειδικής Αγωγής. Μνεία έγινε και στην έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση πάνω στο εν λόγω θέμα, καθώς αυτό ενδιαφέρει και απασχολεί σε ολοένα αυξανόμενο βαθμό τους εκπαιδευτικούς στο Δημοτικό Σχολείο. Κατόπιν, πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις πάνω σε θέματα Σχολικής Ψυχολογίας και Διδακτικής Οργάνωσης, από τη διακεκριμένη Κοινωνιολόγο-Ψυχολόγο κυρία Μαρία Παναγιωτάκη και από τη Σχολική Σύμβουλο της 4ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου κυρία Δρ. Σωτηρία Μαρτίνου. Στο τελευταίο ημίωρο της Ημερίδας έλαβε χώρα ανοικτός διάλογος μεταξύ των ομιλητών και του ακροατηρίου πάνω στα επιστημονικά και εμπειρικά πορίσματα των προαναφερθεισών εισηγήσεων, όπου διατυπώθηκαν διδακτικές προτάσεις ως προς την εφαρμογή αυτών στο εκπαιδευτικό και σχολικό γίγνεσθαι. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε εκ νέου στις Μαθησιακές Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο. Ο Δρ. Αλέξανδρος Αλεξάνδρου επέστησε σχετικά την προσοχή των παρευρισκομένων συν τοις άλλοις στο δίγλωσσο περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν αρκετοί εξ αυτών των μαθητών (ως παιδιά μεταναστών ή από μικτούς γάμους), στις ποικίλες δυσχέρειες που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση στη χώρα μας κατά την τελευταία πενταετία, στις «ασθένειες του πολιτισμού» (μειωμένα γλωσσικά πρότυπα, πολύωρη χρήση τηλεόρασης, διαδικτύου και Η/Υ, κακές διατροφικές συνήθειες, κλπ.), ενώ προέβη σε σύνδεση των μειωμένων επιδόσεων στα μαθήματα με συνεπακόλουθες ψυχολογικές διαταραχές, αλλά και με το επίκαιρο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (“bullying”). Η συζήτηση ήταν πράγματι ζωηρή, πλούσια και παραγωγική, καθώς εξήχθησαν πάρα πολλά χρήσιμα και πρακτικά συμπεράσματα. Την Ημερίδα τίμησε δια της παρουσίας της η Αντιδήμαρχος Ηρακλείου, αρμόδια για θέματα Παιδείας, κυρία Μαρία Καναβάκη. Τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά, κάλυψαν δημοσιογραφικά την όλη διοργάνωση.