Επιστημονική κι εκπαιδευτική Ημερίδα στη Λεμεσό, 06/04/2019

kypros alexandros alexandrou 1Από μαζική κι ενεργή συμμετοχή Εκπαιδευτικών και Επαγγελματιών Υγείας προερχόμενων απ’ όλες τις περιοχές της Κυπριακής Δημοκρατίας χαρακτηρίστηκε το 2ο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο ΔΗ.ΚΙ. Λεμεσού, το οποίο έλαβε χώρα στο Κ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού στις 06/04/2019. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Δρ. Αλέξανδρος Αλεξάνδρου, Γλωσσοπαθολόγος-Λογοθεραπευτής, ο οποίος παρουσίασε κι ανέπτυξε επίκαιρα θέματα του κλάδου της Παθολογίας Λόγου και Ομιλίας. Το πρώτο θέμα επεξεργάστηκε τη δίγλωσση αγωγή πολλών παιδιών που προέρχονται είτε από οικογένειες μεταναστών είτε από μικτούς γάμους. Αρχικά έγινε αναφορά στους τύπους και στους επιμέρους τομείς της Διγλωσσίας. Ύστερα από μία σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη και στη γενικότερη αντίληψη περί δίγλωσσης αγωγής, παρετέθησαν τα κεντρικά σημεία και η αξία της δίγλωσσης αγωγής για το ευρύτερο γνωστικό, επικοινωνιακό και μαθησιακό γίγνεσθαι του παιδιού. Κατόπιν έγινε μνεία στο συσχετισμό παθολογικών τύπων Διγλωσσίας με μαθησιακές δυσκολίες κι αποκλίσεις συναισθήματος και συμπεριφοράς. Στο τελευταίο σκέλος της πρώτης αυτής εισήγησης προβλήθηκαν ενδιαφέρουσες και καταξιωμένες στην πράξη διδακτικές και θεραπευτικές προτάσεις ως προς την αποτελεσματική στήριξη και υποστήριξη δίγλωσσων παιδιών στο σχολικό και στο εν γένει επικοινωνιακό τους περιβάλλον.

 

 

 

Έπειτα από ένα σύντομο διάλειμμα ξεκίνησε η παρουσίαση του δεύτερου θέματος, το οποίο σχετιζόταν με τη σημασία της Διήγησης, και του προφορικού Λόγου γενικότερα, για τη γνωστική και τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού. Εισαγωγικά αναφέρθηκαν οι βασικές έννοιες του εν λόγω επιστημονικού πεδίου και στη συνέχεια τα κριτήρια διαφοροποίησης της Διήγησης από τα έτερα είδη περιγραφικού Λόγου. Κεντρική θέση κατέλαβαν οι έως σήμερα επικρατούσες θεωρίες κι επιστημονικές προσεγγίσεις πάνω στο κομμάτι της Διήγησης, ενώ δεν παρελείφθησαν και παλαιότερες μεν, διαχρονικώς πολύτιμες δε, απόψεις σχετικά. Τονίστηκε με έμφαση η αξία της ανάπτυξης, της έκλυσης και της δραστηριότητας του προφορικού Λόγου του παιδιού ως εργαλεία για τη συνολική γνωστική, γλωσσική και αργότερα μαθησιακή εικόνα κι εξέλιξή του. Θεραπευτικές και παιδαγωγικές προτάσεις τέθηκαν επί τάπητος, δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός παιδιών στη σημερινή εποχή εμφανίζει αρκετές δυσχέρειες στον προφορικό Λόγο ήδη από την προσχολική ηλικία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η προβολή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας Ανίχνευσης Διαταραχών Επικοινωνίας «ΠΑΙΣ», οι οποίες ως γνωστόν σχετίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό με γλωσσικές, και όχι μόνο, αποκλίσεις στο παιδί. (Για περισσότερες πληροφορίες: https://developunit.gr) Οι προαναφερθείσες εισηγήσεις του κου. Δρ. Αλέξανδρου Αλεξάνδρου υποστηρίχθηκαν από πολύπλευρο, παραστατικό και κατατοπιστικό οπτικοακουστικό υλικό. Μετά το πέρας της κάθε εισήγησης ακολουθούσε ζωηρή συζήτηση και πλούσια ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων. Να επισημανθεί ακόμα η εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής καθ’ όλα άρτια και υποδειγματική οργάνωση της Ημερίδας, η οποία διεξήχθη μέσα σε ζεστό και πολύ ευχάριστο κλίμα. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, τους ομιλητές και τους ακροατές της Ημερίδας, ιδιαιτέρως δε στην κα. Άντια Στυλιανού, Λογοθεραπεύτρια-Παθολόγο Λόγου και Ομιλίας, με σπουδές επίσης στο Πανεπιστήμιο Αννοβέρου Γερμανίας, και στον κο. Αντώνη Πολυδώρου, Εκπαιδευτικό, για την ευγενή τους πρόσκληση και ενεργή παρουσία!

kypros alexandros alexandrou 2kypros alexandros alexandrou 3